SEO staat voor Search Engine Optimalization, oftewel het optimaliseren van je website met als doel om hoger in de zoekresultaten van zoekmachines te worden vertoond.
In het tabblad SEO staan verschillende mogelijkheden om de pagina zo goed mogelijk te optimaliseren voor gebruikers en zoekmachines. Zo kan je hier onder andere de URL, Titel in de browser en Beschrijving van de categorie instellen. Wij raden aan om onderstaande velden zo goed mogelijk in te vullen aan de hand van de volgende punten:
URL: Hou de URL van de website zo simpel mogelijk en verwerk geen vreemde tekens, zoekmachines lezen de URL om hier onderwerpen uit op de maken. Gebruik daarom het onderwerp of keyword van de pagina ook in URL.
Titel in de browser: De titel in de browser wordt onder getoond in de zoekresultaten van zoekmachines en staat uitgeschreven in de tab van je browser. Hierbij adviseren we je om deze zo relevant mogelijk te maken voor de zoekmachines en bezokers zodat ze kunnen bepalen waar de pagina over gaat. In dit veld kunnen maximaal 128 worden ingevoerd, hou er echter rekening mee dat Google deze titel kan afkappen. Wij raden daarom aan om maximaal 55 tekens te gebruiken.
Beschrijving van de categorie: Dit veld telt niet mee voor de SEO waardering maar kan wel een factor zijn voor bezoekers om toch op de link te klikken. Wanneer je relevante zoekwoorden gebruikt in de tekst zullen deze dik gedrukt worden weergegeven, hierdoor kan je een bezoeker weten te verleiden om door te gaan naar de pagina. Dit veld kent geen maximum qua tekens, wij raden een maximum aantal tekens van 155 aan, in verband met het afbreken van de tekst door zoekmachines.
Zoekwoorden: In dit veld kan je de pagina enkele zoekwoorden meegeven die relevant zijn, wij raden hier een maximum aan van 5.